אפיון אתרים הוא חלק מאוד חשוב עוד לפני תהליך הבנייה של האתר. ולא מעט אני נתקל בלקוחות שאומרים או חושבים עזוב אותי מאיפיון אתר זה נשמע מילה מלחיצה.. אני רוצה רק עמוד בית ועוד 2 עמודים וזה הכל.
אבל לאחר תקופה הם מבינים שהאתר לא עובד כמצופה ממנו. אין פניות ואין רכישות. וכל זה קשור לחלק של איפיון אתר בצורה נכונה שכנראה לא נעשה בתכנון מקדים.
מה זה אפיון אתרים?
כשאני מתחיל לאפיין אתר אני רושם לעצמי מספר נקודות חשובות ועליהם יהיה מושתת האתר. וכל חלק באתר יהיה בנוי לפי התכנון המקדים. כמו למשל:
הבנת קהל היעד
אם למשל אני במהלך האיפיון מבין שהאתר נועד לציבור מבוגר אז הטקסט יהיה יותר גדול. בלי אלמנטים מתיפייפים מידיי וללא אנימציות שפחות מתאימות לגיל המבוגר.
ואם זה קהל סקרני וצעיר אז נכניס חדשנות וטכנולגיה עם אנימציות שימשכו את העיניים הרלוונטיות.
מה מצופה מקהל היעד
מאוד חשוב להבין מה בעל האתר רוצה לקבל מהאתר. אם אנחנו רוצים להשיג רכישות במקרה של אתר מכירות אז נדגיש ישר במסך הפתיחה כפתורים לחנות. ונראה מוצרים חמים של החנות ומבצעים והנחות על מנת לעודד רכישות.
אם זה אדריכל שרוצה נטו תדמית ואתר יפה אז מסך הפתיחה יכיל אוליי רק תמונות ואלמנטים ויזואלים יפים כי המטרה היא לא רכישה אלא אתר תדמית בלבד.
למה שירכשו ממך או יפנו אליך
במהלך השיחה אני מבין מהלקוח עם מי הוא עובד ומהם היתרונות שלו. אם זה מהנדס שעובד עם משרד הביטחון או עם חברת חשמל אז אני ארצה להציג את הלוגו שלהם באתר כדי להראות לגולשים שיש פה עסק דיי רציני.
בשיחה אני מבין עוד כמה שנות ניסיון ואלו תעודות או יתרונות קיימים בעסק ומשדר אותם לגולשים בהתאם.
אפיון אתרים וחסכון כספי
לפעמים לקוח פונה אליי כי הוא רוצה אתר תדמית או אתר מכירות ובסוף מסתבר שהוא צריך בכלל דף נחיתה שיעשה את העבודה. אז חבל להוציא כסף על אתר שלא יניב פירות ללקוח והוא ישלם על משהו שאולי הוא לא צריך.
ואותו דבר הפוך יש לקוחות שרוצים דף נחיתה.. אבל כשאני מתשאל אותם אני מבין שהם רוצים קידום אתרים אורגני גם שזה מעולה. אבל אי אפשר לקדם דף נחיתה בשום אופן בצורה אורגנית. ולכן באיפיון אני ידע לכוון את הלקוח לאתר שיתאים עבור הצורך הספציפי שלו.
איך ניראה אפיון אתר?
כל בונה אתרים עובד בצורה שונה. אני למשל מתכנן עם הלקוח ומאפיין את האתר עם דף ועט. כן כן ממש כמו פעם. ומבין איך הולך להראות האתר שלו עד לפריטים הקטנים. יושבים על כל אלמנט עד לקבלת תמונה מלאה ואז אפשר לגשת לעיצוב ופיתוח האתר.
תהליך אפיון אתר
התהליך של אפיון אתר מתבצע ב2 שלבים עיקריים אצלי.
- השלב הראשוני זה שיחת איפיון קצרה והבנת ציפיות. אני שומע את הלקוח מספר דקות ומבין מה הוא צריך פחות או יותר ואז נותן טווח מחירים כדי ליישר קו. לעיתים כבר בשלב הזה יש לקוחות שאומרים אוקיי זה מתאים. ויש לקוחות שאומרים סבבה זה יקר לי מעט אני מחפש בככה וככה תקציב. אז אני אדע לכוון אותם לאתר שיכול להתאים להם.
- בשלב השני ולאחר סגירת חוזה ותשלום מקדמה אנחנו יושבים לשעת איפיון בזום או בטלפון ומפרקים את זה יותר לעומק. ואז ברור גם לי וגם ללקוח מה הולך להיות באתר. וככה נמנע אי נעימות של "חשבתי שאני מקבל ככה" או רציתי משהו אחר לגמרי
אפיון וההקשר לSEO
כאחד שגם מתעסק בבניית אתרים וגם בקידום אתרים אני יודע שלאיפיון ולתכנון המקדים יש משמעות רחבה לקידום העתידי של האתר. כמו למשל בדוגמא הבאה:
פנה אליי לקוח שעושה פדיקור רפואי לגברים. אז אני נתתי לו עליי מאמר שיקדם את מילת המפתח הזאת. והאמת שהוא מקבל המון פניות אורגניות מגוגל. רק בגלל ששתלנו את מילת המפתח הרלוונטית לעסק שלו.
מה זה אפיון אתרים עבורי?
איפיון אתרים איך שאני רואה את זה. זה כמו חייט שקורא לכם לפגישה ומכין לכם חליפה שתפורה בדיוק עבורכם. אז נכון שאפשר לחפש חליפה תואמת בכל חנות. אבל אין מה להשוואות חליפה מותאמת אישית לחליפה מוכנה.
ולכן אני לא מאמין בתבניות מוכנות שמשנים כמה טקסטים ומתאימים את האתר. אלא תופרים עבורכם אתר מדויק רב למה שאתם צריכים. בהצלחה!